Een nieuwe CD... met orgelmuziek !!!

In 2020 hebben drie Brusselaars de CD „ORGAN COLORS“ opgenomen in het Groot Begijnhof, op het mooiste Barokorgel van Brussel.

Het is de eerste maal dat er een opname gemaakt wordt op dit uitzonderlijke orgel dat gerestaureerd werd door orgelbouwer Thomas uit Stavelot.

Het album  bevat een selectie uit de 52 Muzikale Momenten (opus 187) voor orgel van Felix Snyers, organist-componist.

In deze korte, hedendaagse composities worden alle registers van het kleurrijke orgel van het Groot Begijnhof opengetrokken.

Willem Sannen –label VSPRS – nam het initiatief om  een CD te maken.

Tijdens een concert hoorde hij hoe pittig Moniek Briffoz de composities van Felix Snyers bracht. Enthousiast zocht hij uit hoe hij hiervan een kwaliteitsvolle opname kon maken.

Moniek Briffoz, organiste, speelt verschillende Muzikale Momenten en twee losse composities die deze opus omsluiten. Ook de componist zelf, tevens conservator van het orgel, neemt  plaats op de orgelbank.

Hij eindigt de opname met een meesterlijke improvisatie „live“ opgenomen.

U kan deze CD bestellen door 13 euro (+ 4 euro verzendingskosten) te storten op de rekening van het Bachverein: BE57 0001 7183 9035 (BIC: BPTOBEB) met vermelding van uw volledig adres.
Na 1 september zal de prijs 15 euro bedragen.

Deze CD kan u ook kopen tijdens de concerten van het 8ste Orgelfestival,
elke donderdag van september 2020 om 18 uur.