Historiek

Het Bachverein werd opgericht door fervente aanhangers van de 'Cantor van Leipzig'. De vereniging heeft zich tot doel gesteld de orgelcomposities van J.S. Bach in België te promoten.

Op 25 jaar tijd heeft het Bachverein meer dan 220 concerten gegeven en 24 studiereizen georganiseerd, in België, Frankrijk en Duitsland.

De voorgestelde activiteiten zijn voornamelijk orgelconcerten en dit op befaamde orgels van de hoofdstad. Studiereizen in binnen- en buitenland, geven orgelliefhebbers de mogelijkheid om kennis te maken met de schoonheid van dit instrumentale erfgoed dat vaak niet toegankelijk is voor  publiek.

Het jaarlijkse lidgeld geeft recht op vier tijdschriften die specifieke en soms verrassende aspecten van het werk en het leven van J.S. Bach behandelen. De programmaboekjes blikken terug op de voorbije concerten en activiteiten en kondigen de volgende concerten aan.

De organisten van het Bachverein : Raymond Auquier, Stéphane Baeten, Moniek Briffoz, Louis Georges, Félix Snyers en andere geven  concerten. Na het festival van de Miniemenkerk,  spelen ze ook een solo-programma voor het Orgelfestival van het Begijnhof (September).

Concerten 2017 . 18 . 19 . 20 . 21 . 22

Reis naar Straatsburg in 2012